Tuesday, July 5, 2011

path to get rare mp3 - converter

Kami baru berkenal-kenalan dengan Law Kana Baynana. Lagu montage nya sedap. Mak suka. Suka. Saya pun suka. Saya rasa taste saya dan Mak agak sama. Quasi. Mak nak jadikan ia sebagai ringtone. Maka bermulalah pencarian saya terhadap lagu tersebut. Metod pemerinyuan yang saya lakukan:

1. Cari di youtube dahulu - kalau tak tau nama lagu, penyanyi. Kalau dah tau nama lagu atau penyanyi boleh terus ke langkah 2.

2. Donlod di mana-mana mp3 downloader saya cuba di beemp3.com dan bombmp3 - untuk kes ini tiada hasil

3. Kebetulan saya menonton maaduu.com. Masa menaip maaduu tu, ada suggestion 'maaduu download'. Disebabkan saya rajin bab-bab ni, maka terjumpalah website yang kasi guide nak download dari maaduu dan laman sewaktu dengannya. Iaitu netvideohunter sebagai extension mozilla. Berjaya sedut. Tapi cemana nak jadikan ringtone at least mp3? flv to mp3. Stuck.

4. Bertanyakan pakar IT, maka beliau menggooglekan bagi pihak aku. Taip sahaja 'flv to mp3 converter'. Haha, alhamdulillah dapat. Aku pun menerai. Manyak yang tak berapa nak menjadi. Aku pikir, ini sebahagian cabaran. Orang dah buat, tinggal cari aje. Aja aja! stumbled upon flvto.com. Aku rasa untuk end user macam aku rasa ini sudah bagus sebab ini online converter. Samada ko paste URL video yang ko nak atau upload (lambat untuk streamyx). Siap. Tapi aku belum try dalam telefon Mak aku. Kat website ni ko boleh download MConverter. Aku belum terai lagi. Oh ya, kat flvto.com ni ko boleh downlod untuk mozilla tapi tak compatible untuk mozilla 5.0.

Alhamdulillah. Yay!

p/s kenapa path? sebab jalannya mencabar bagi aku yang tadek IT backgerownd

No comments:

Post a Comment